Alla inlägg under december 2008

Av Maria Pettersson - 19 december 2008 07:58

När man vaknade i morse, så var det skönt att man slipper släppa hampus till dagiset, för man är ledig hela jävla dagen.. Idag har man massa saker att göra.. Handla julmat och städa....


När reine kommer hem från jobbet, så blir det att åka handla julmaten...Och har reine fått en lista, vad han ska hinna med att göra till julafton.. Själv har ja börjat med min lista... Jag har skrivit upp 8 punkte åt mig ... I går gjorde ja 2 punkter på listan.. Nu är bara 6 punkter kvar....


Det är bara städa , städa, städa, hela dagen ....

Av Maria Pettersson - 18 december 2008 19:00

Dom i från västerås var o kollade på pelletsbrännaren.... De kom cirka 18.15..Jag tyckte de var här länge.. Reine förklarade hur den fungerade.. Men självklart hade reine inga papper på den kvar!!! Men det är alltid typpis reine att slarva på bruksanvisningen på pelletsbrännaren...


Så det tog en stund och förklarar hur den fungera. Ja, tror kl var cirka 19.15, när ja tittade ut från fönstret i från köket, och såg att började plocka in pelletsbrännaren i deras bil.. Så det vart skönt att få den såld.. Nu fick man några tusen till , till julhandeln.. Det går alltid åt  massa med pengar i jul... hihihih...

Av Maria Pettersson - 18 december 2008 16:03

Puuu!!! Jag har hunnit med massa saker idag, efter ja slutade jobbet kl 12.00 Har städat tv-rummet o fin rummet, men samtigit har man tvätta kläder....Nu börjar  man se att det börjar bli snyggt o fräscht..  nu börjar man bli lite trött.. Det är skönt att man är ledig i morgon,, då kan ja börjar städa badrummet o köket i morgon..... Om man inte hittar på något annat roligt att göra..hihihih


Reine har precis kommit hem i från jobbet, han gick ner till källaren på en gång.. Det är några från västerås som kommer tittar på våran pelletsbrännare.... Hoppas vi säljer den idag... Blir några tusen rikare.. Men det behövs ju när det är jul.. Fy fan vad pengarna har runnit i väg..


Ska man fundera på vad man ska äta för något i dag då??????



Av Maria Pettersson - 17 december 2008 11:02

Ja, känner mig trött, har ingen lust att göra något,,, men ja vet att ja måste börjar snart  städning .. Har en hel lista som ligger precis brevid mig... Å ja tänker, så mycke att göra..Hur ska hinna med allt detta tills julafton morgon.. Puuuuu..


Man har ju inte så mycket med tid över nu, när man jobbar mycket.. Sen jobbar mest eftermiddagar, puuuu .. Tycker inte om att jobba eftermiddagar.... Men i morgon jobbar ja förmiddag och är ledig fredag.. Så på fredag ,ska ja ta mig kragen och börjar julstäda hela huset..


Reine jobbar sin sista dag på fredag, sen är han ledig i tre långa veckor... Fy fan var ja är avis på honom... Ja, får allafall jobba.. Men ja ska inte klaga ja är ledig.., 24,25,26,27,28,29 december..


I morgon eftermiddag o fredag så är det städning som gäller för hela slanten....


När ja slutar jobbet idag,,, ska ja handla lite julmat , det bäst att förbereda lite.. Så det inte blir så stressigt, dan före julafton.....


Av Maria Pettersson - 17 december 2008 11:02

Av Maria Pettersson - 16 december 2008 21:00

Gick upp kl halv nio i morse.. Det var skönt att få sova lite längre.. Var ganska trött i går,, i benen o i huvudet...


Ja, lagade frukost till hampus, sen gjorde ja inget speciellt på morgon.. Jag tittade på en film....Vid halv tolv åkte ja köpte en pizza... Hampus ville inte följa med o hämta pizzan...Så han fick vara hemma själv en stund.. Det gick bra... Var bort 15 minuter.....


Vi åt pizza... Sen klädde vi på oss, och åkte ner till svärmor,,, för hon skulle ha hampus idag, för de skulle baka pepparkakor....


Vi kom dit 13.00, så sätt ja mig på träningscykeln och börjar cykla.. Jag cyklade cirka 20 minuter... Det gick bättre än vad ja trodde....


Sen åkte ja till jobbet .. Jobbade 15.30--20.30 In


Idag var det inte så mycket med folk på kvällen... Men det kommer !!!! Fredag är det barnbidrag...Då blir det mycket med folk kan ja tänka mig...

Av Maria Pettersson - 15 december 2008 20:48

Fy Fan vad de var mycket med kunder i morse...... Vi hade två kassor öppna från halv tio.... Ja, tyckte att man sprang som en jojo hela förmiddagen.. Fy fan vad det tog tid i dag o plocka upp varorna.. Nu måste man pricka av varorna  från listan.. Men kommer säkert gå fortare sen, när man har lärt sig var alla heter...


Ja, kände mig helt värderlös idag, det tog sån tid att plocka upp varorna,,, alla kunder skulle fråga massa saker,,,, man bara sprang, sprang,


Nu börjar jul veckan............Fy fan säger ja..... Längtar redan tills man är ledig i sju dagar i rad...hihihi...


När ja kom hem , var ja helt slut,,, Ändå jobbar man bara 5 timmar idag..... Ja, la mig o tittat på tv när ja kom hem.... Efter ja hade vilat lite, så börjar ja planera städning av huset till jul... Måste vara snyggt o fräscht när svärmor o svärfar kommer till oss på julmiddag på julafton..


Senare på kvällen på julafton kommer mina föräldrar oxå.. Så det blir fullt hus hemma hos oss...Börjar känna paniken komma, hur allt jag ska hinna med.....


Efter reine kom hem kl 16.30, så åkte vi ner till svärmor.... Hon ska ha hampus i morgon o baka pepparkakor o pepparhus med honom.... När vi kom hem ifrån dom, så lagade i mat och åt lite..


Efter maten så gick ja ut i promenad 45 minuter... När ja var ut o promenerade så skulle reine lägga hampus...


Nu är det duschen o sova kvar på denna dag..


I morgon blir det träning på cykel hemma hos svärmor....

Av Maria Pettersson - 14 december 2008 18:31

 Idag har man inte gjort så mycket... I går var ja på julbord på dickens i fagersta.....De var jätte god mat , men underhållningen var kanske inte det bästa, men det fick gå.....


Reine kom o hämtade mig kl 24.00 Grannen var barnvakt till hampus när reine kom o hämtade mig.. Vi körde johanna hem.....


Idag har man tittat tv o städat lite.. Har varit i Fagersta o hämtat nycklarna... Sen vara ja ut och sprang en runda på 2-3 kilometer.. Det var lite halt, men det gick bra........ Jag trodde ja skulle bli tröttare ,,,men det är roligt att det börjar ge resultat på träningen o vikt ner gången...


Men det är bara fortsätt,,,, så kommer det här bli bra...

Ovido - Quiz & Flashcards